9,2
klanten
vertellen
28 reviews
tel. 071-4072027|
Bezoek ons
Verdubbel je webshop omzet! Klik hier.

Bepaal je doel(groep) en strategie

Voordat je gaat beginnen met de inzet van deze zoekmachine is het handig om eerst wat voorbereidend werk te doen. Bepaal in eerste instantie je doelgroep, want het is zonde om geld te investeren in Google zonder dat je weet waar het naartoe moet. Als je eenmaal een bepaalde doelgroep hebt kan je verder met de volgende stap.

Dat is het bepalen welk doel je voor ogen hebt. Wat wil je bereiken met Google? Dat kan verschillen in zoveel mogelijk mensen bereiken, zoveel mogelijk klikken naar de website of zoveel mogelijk orders binnenhalen. Wanneer je bijvoorbeeld een kledingmerk hebt en je een nieuwe collectie aan zoveel mogelijk mensen wil laten zien ga je dus voor het eerste doel, zoveel mogelijk bereik.

Nadat je het doel hebt bepaald is het tijd voor de strategie die je daar aan gaat hangen. Er zijn diverse manieren om te bieden op het Google netwerk. Dit kan door te betalen per 1000 impressies, per klik of per conversie (aankoop). Als je het doel hebt om meer bereik te creëren raden wij aan om per 1000 impressies te betalen. Dit is de voordeligste methode om zoveel mogelijk bereik te creëren voor je merk.

Kies het juiste Google Netwerk

Als je dit gedaan hebt is het tijd om te kiezen via welk netwerk van Google je gebruikt wilt maken. Zoals eerder in dit artikel beschreven zijn er twee soorten netwerken; display en search. Om zoveel mogelijk bereik en websiteverkeer te genereren raden wij het display netwerk aan. Heb jij een loodgietersbedrijf of lever jij een vergelijkbare service? Dan wil jij natuurlijk bovenaan staan in het search netwerk onder het zoekwoord “loodgieter gezocht”.

Op het search netwerk wordt er weer onderscheid gemaakt tussen twee methoden; SEO en SEA. SEO is gratis en SEA zijn de advertenties. Deze SEA advertenties zijn te herkennen aan het groene kadertje bij een zoekresultaat. Deze resultaten staan altijd bovenaan of helemaal onderaan. De SEO resultaten staan hiertussen. Overigens staan er niet altijd advertenties bij bepaalde zoekopdrachten en staan er enkel SEO resultaten.

Wanneer je niet veel budget hebt raden wij aan te beginnen met SEO. Dit is namelijk gratis. De positie van je SEO resultaten hangt af van een aantal factoren. De belangrijkste factor is de unieke content die jij aanbiedt. Schrijf dus unieke teksten van ongeveer 300 woorden per onderwerp of zoekwoord. Bovendien is het slim om regelmatig te bloggen of een ‘nieuws’ sectie op je pagina te hebben.

Tot slot heb je de SEA campagnes. Dan komen we weer terug op de eerste stap. Met deze methode is het namelijk heel handig om te focussen op een bepaalde doelgroep. Door deze doelgroep te selecteren in de advertenties kan je heel gericht adverteren. Jij bereikt alleen mensen die opzoek zijn naar jouw merk of interesse tonen in jouw merk. Bovendien kan je achterhalen wat hun gedrag is op het internet en op basis hiervan je zoekwoorden en advertenties aanpassen. Zie jij bijvoorbeeld dat de meeste aankopen komen van mensen in Amsterdam via hun telefoon? Dan kan je de advertenties hier helemaal op aanpassen.

Uitgebreid advies

Dit is alweer een heel verhaal, maar nog het topje van de ijsberg. Er is ontzettend veel mogelijk met Google. Veel bedrijven missen enorme kansen en lopen nog erg achter. Profiteer van onze diensten en wees je concurrentie voor! Maak een afspraak met ons, wij komen graag langs. Of kom gezellig bij ons langs in het onwijs mooie Katwijk aan Zee.

Webdesign & Online Marketing

Wij zijn een full service webdesign & online marketing bureau uit Katwijk. Wij ontwikkelen maatwerk websites, webshops en beheersystemen en wij creëren marketingcampagnes, grafische uitingen, webteksten en -video's. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat je gegevens achter of start direct het gesprek via de chat.

Over ons

Online Marketing

 

Actueel

SBB Erkend Leerbedrijf
9,2

klanten vertellen
28 reviews