Google Partner 9.3 klantenscore

071 407 20 27 Contact

Meer omzet door beïnvloedingsprincipes (7 tips!)

14 april 2023

Wat zijn beïnvloedingsprincipes?

Beïnvloedingsprincipes zijn psychologische technieken die kunnen worden toegepast om het gedrag van mensen te beïnvloeden. Onderstaande zeven principes zijn ontdekt en beschreven door psycholoog Robert Cialdini.

Beïnvloedingsprincipes

  1. Wederkerigheid: Mensen zijn eerder geneigd iets voor jou te doen als jij eerst iets voor hen doet.
  2. Consistentie: Mensen willen graag consistent zijn in hun gedrag en keuzes, dus als ze eenmaal voor iets hebben gekozen, is de kans groter dat ze bij die keuze blijven.
  3. Sociale bewijskracht: Mensen zijn gevoelig voor wat anderen doen en volgen graag het gedrag van anderen.
  4. Sympathie: Mensen zijn sneller geneigd iets te doen voor mensen die ze aardig vinden.
  5. Autoriteit: Mensen zijn eerder geneigd iets te doen als ze het gevoel hebben dat het komt van iemand die gezaghebbend is op dat gebied.
  6. Schaarste: Mensen willen graag dingen hebben die zeldzaam zijn of beperkt beschikbaar zijn.
  7. Eenheid: Mensen willen graag bij een groep horen en zich verbonden voelen met anderen die dezelfde waarden delen.

Beïnvloedingsprincipes vs. Online Marketing

Beïnvloedingsprincipes zijn een belangrijk onderdeel van Online Marketing. Door deze principes te begrijpen en toe te passen op je website en marketingcampagnes, kun je de gebruikerservaring verbeteren, conversies verhogen en een sterker merkimago creëren.

Het gaat er uiteindelijk om dat je de juiste psychologische triggers gebruikt om het gedrag van je bezoekers te beïnvloeden. In combinatie met de juiste online marketingtechnieken kun je zo een krachtige online aanwezigheid opbouwen en je doelen behalen.

Naar Online Marketing

Beïnvloedingsprincipes en jouw website

Door gebruik te maken van beïnvloedingsprincipes kun je er dus voor zorgen dat mensen eerder geneigd zijn om bepaalde acties te ondernemen op je website, zoals een product kopen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief, of contact opnemen voor meer informatie. Het kan ook helpen om het vertrouwen van bezoekers te winnen en de waarde van je producten of diensten te benadrukken.

Beïnvloedingsprincipes

Het toepassen van beïnvloedingsprincipes op je website vereist echter wel wat kennis en ervaring. Het is belangrijk om de juiste principes op de juiste manier toe te passen om het gewenste effect te bereiken. We geven je graag wat tips zodat je zelf aan de slag kan op jouw website.

Beïnvloedingsprincipes: 7 tips voor jouw website

Door onderstaande beïnvloedingsprincipes op een slimme manier in te zetten op je website, kun je de conversie van je website verhogen en bezoekers overtuigen om actie te ondernemen.

  1. Geef iets waardevols weg
    Geef iets weg op je website dat van hoge kwaliteit is en relevant is voor de doelgroep, in ruil voor een e-mailadres. Denk bijvoorbeeld aan een gratis e-book of whitepaper.
  2. Zorg voor consistentie
    Laat op je website zien dat je consistent bent in je boodschap en in wat je belooft. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de informatie op je website overeenkomt met wat je in je advertenties belooft.
  3. Maak gebruik van sociale bewijskracht
    Laat zien hoeveel mensen al gebruik hebben gemaakt van je product of dienst. Geef bijvoorbeeld klantbeoordelingen en -recensies weer op je website.
  4. Maak gebruik van sympathie
    Maak verbinding met je doelgroep door persoonlijk te zijn en bijvoorbeeld te laten zien wie je bent en waar je voor staat.
  5. Maak gebruik van autoriteit
    Laat zien dat je autoriteit hebt binnen je vakgebied. Geef bijvoorbeeld aan welke certificaten je hebt of welke klanten je al hebt geholpen.
  6. Geef schaarste aan
    Laat op je website zien dat je product of dienst schaars is. Geef bijvoorbeeld aan hoeveel voorraad je nog hebt of hoeveel mensen al een product hebben gekocht.
  7. Maak gebruik van eenheid
    Laat op je website zien dat je deel uitmaakt van een gemeenschap. Geef bijvoorbeeld aan hoeveel mensen al lid zijn van je platform of community.

Maak van je website een conversiemachine: pas deze beïnvloedingsprincipes toe!

Wil jij ook meer conversies genereren op je website? Ga dan aan de slag met deze 7 beïnvloedingsprincipes en maak van jouw website een conversiemachine! Of heb je hier hulp bij nodig? Ons team van experts staat klaar om je hierbij te helpen. Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jouw website kunnen optimaliseren voor maximaal resultaat!

Contact

Delen:

Wist je dat...

Je onze blogs automatisch in je mailbox kunt ontvangen? Super handig, al zeggen we het zelf. Laat je gegevens hier achter en ontvang waardevolle tips & tricks voor jouw website.

Nieuwsbrief

Meer
blogs

“Top website en webshop geleverd!”

Dirks Vishandel

“2nd Chapter heeft twee websites voor ons, een nonprofit, gebouwd. We zijn zéér tevreden over het hele proces, van het sparren over ideeën, het bouwen, het uiteindelijke product en de samenwerking na oplevering. Ze denken mee, hebben kennis van zaken, zijn altijd bereikbaar en reageren snel wanneer nodig. Domme vragen ...”   Lees verder

Vereniging HCHWA-D

“Erg positieve ervaring bij het bouwen van mijn website. Creatief, origineel en reageert erg snel. Aanrader!”

Wijnands Milieu Consultancy

“Wij hebben laatst een website laten maken voor Camper Verhuur Katwijk ZH. Hij is heel mooi geworden. Ik kan dit bedrijf aanbevelen bij anderen. Goede service en goede kwaliteit.”

Camper Verhuur Katwijk

©2023 2nd Chapter   Privacy Cookies Voorwaarden