9,2
klanten
vertellen
28 reviews
tel. 071-4072027|
Bezoek ons
Checklist: Jouw website AVG-proof?!

'Conversie' staat voor het omzetten van bezoekers naar klanten, die het doel van de pagina waar hij/zij op beland voltooid. Zo'n doel kan zijn: een aankoop doen, een offerteformulier invullen, gegevens achterlaten, ect. 'Optimalisatie' staat voor het optimaliseren van de website of webshop om ervoor te zorgen dat bezoekers klanten worden. Conversie optimalisatie staat dus voor de optimalisatie van jouw site waardoor de bezoekers sneller en effectiever klanten worden.

Conversie optimalisatie: Wat moet je vooral niet doen?

We geven je drie voorbeelden.

  1. Het benoemen van technische eigenschappen
    > Voorbeeld iPhone: Wat zijn de voordelen (dat verkoopt), de technische onderdelen waar het van is gemaakt niet benoemen (dit interesseert een koper niet).
  2. Social Media buttons
    > Voorbeeld: Voordat je een product koopt, deel je het dan met je vrienden? Meestal niet. Daarom is een deel- of like-button bij een product geen verbetering voor een conversie.
  3. Te veel 'Call to actions'
    > Voorbeeld: Een formulier invullen om een offerte aan te vragen is prima, maar ook een deel deze site met je vrienden, mailen naar je baas, plaatsen in de winkelwagen, zet in je verlanglijstje of een bel mij terug button wordt iets te veel. Hierdoor raakt men snel afgeleid van het doel wat de pagina daadwerkelijk heeft.

Beïnvloedingsprincipes

De conversie van een webshop of website kan worden verhoogd door gebruik te maken van slimme beïnvloedingsprincipes. Wanneer je dit op de juiste manier toepast kun je met kleine aanpassingen een aanzienlijk hoger conversiepercentage behalen. Zo kun je gebruikmaken van de volgende beïnvloedingsprincipes: wederkerigheid, verliesaversie, prijsverankering, consistentie, hobson-effect, social-proof & autoriteit.

« Terug naar 'Online Marketing'

Webdesign & Online Marketing

Wij zijn een full service webdesign & online marketing bureau uit Katwijk. Wij ontwikkelen maatwerk websites, webshops en beheersystemen en wij creëren marketingcampagnes, grafische uitingen, webteksten en -video's. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat je gegevens achter of start direct het gesprek via de chat.

Over ons

Online Marketing

 

Actueel

SBB Erkend Leerbedrijf
9,2

klanten vertellen
28 reviews