9,2
klanten
vertellen
37 reviews
tel. 071-4072027
Bezoek ons
Ma. 18 mei

Blog #17 | Facebook - Tijdelijke wijziging in dienstverlening

blog17

Waar we eerder meldden dat Google niet stil zit tijdens deze coronacrisis, is nu ook Facebook gekomen met enige mate van hulp voor het MKB. De organisatie van Mark Zuckerberg maakt het voor bedrijven makkelijker om tijdelijke servicewijzigingen aan te kondigen op hun Facebook-pagina.

Heb je bijvoorbeeld een winkel en zijn jouw openingstijden tijdelijk aangepast of heb je een restaurant en bezorg jij tijdelijk de meest waanzinnige gerechten? Dan kun je deze wijzigingen eenvoudig aangeven op jouw bedrijfspagina. Dit kun je doen bij “tijdelijke wijziging in dienstverlening bijwerken” onder het kopje “COVID-19” in het bovenste menu op jouw bedrijfspagina.

Zo zorg je er voor dat jouw klanten altijd op de hoogte zijn van ontwikkelingen omtrent COVID-19 binnen jouw organisatie. Mocht het allemaal te snel voor je gaan, dan kun je het allemaal even rustig nalezen op de website van Facebook » HIER « . Vragen? Laat het weten!

Wo. 13 mei

Blog #16 | Gratis leesvoer

blog16

Het is een flinke dooddoener maar de online consumptie van consumenten is de laatste weken gigantisch gestegen. Waar we enkele tijd geleden geen idee hadden wat ons te wachten stond hebben we nu een klein beetje perspectief en proberen we weer naar de nabije toekomst te kijken. Wij zouden 2nd Chapter niet zijn als wij jou als ondernemer niet aan de hand zouden nemen in dit nieuwe online tijdperk.

Vraag jij je ook af welk online kanaal je moet inzetten om jouw doelgroep te bereiken en wat de verschillende advertentiemogelijkheden zijn? (zeg ja, anders klopt ons verhaaltje niet meer). Daar hebben wij iets op verzonnen! Whitepapers: van YouTube tot Twitter en van Bol tot Pinterest. Ze zijn gratis, educatief en een lust voor het oog. Twaalf in totaal, dus verzamel ze allemaal!
Download ze » HIER «

Heb jij ze allemaal gelezen of mis je een kanaal in ons illustere rijtje? Laat het weten! Dan knutselen we er nog meer in elkaar. Wil jij meer weten over een bepaald kanaal? Kan ook - vraag het ons, dan helpen we je graag op weg.

Wo. 06 mei

Blog #15 | Jouw producten gratis in Google Shopping

blog15

Weet je nog dat we in blog #12 vertelde dat Google het mogelijk maakt om kosteloos producten in Google Shopping te plaatsen? Nou, we hebben een update! Waar het toen enkel was gericht op Amerikaanse bedrijven, is het ondertussen ook mogelijk om in vele andere landen gratis de adverteren. En ja, ook in Nederland! Google doet dit om retailers tegemoet te komen die het al enkele jaren, en vooral nu, erg moeilijk hebben.

Dus... verkoop jij kleding of accessoires en wil je het grote publiek bereiken? Knal dan als de wiedeweerga je producten in Google Merchant Center. Al gedaan? Nice! Dan hoef je eigenlijk niets te doen, Google gaat er dan voor zorgen dat jouw producten tussen de onbetaalde zoekresultaten worden weergegeven. Zijn jouw producten nog niet ingediend bij Google Merchant Center? Volg dan even deze praktische tips » HIER « om te checken of jij in aanmerking komt voor weergave op de platforms van Google.

Kom je er niet helemaal uit? Laat het ons weten, dan kijken we graag met je mee!

Wo. 29 april

Blog #14 | Adverteren binnen Bing

blog14

Wanneer je een webshop hebt en de zaken tijdens deze crisis gek genoeg toch goed gaan. Dan heb je waarschijnlijk wel eens overwogen om te adverteren binnen zoekmachines, of misschien doe je dit zelfs al! De meeste mensen denken bij zoekmachines al snel aan Google, terwijl er toch nog andere relevante zoekmachines zijn die je kunt toevoegen aan je online marketingstrategie. Wat dacht je van Bing (onderdeel van Microsoft Ads)?

Bing heeft ongeveer 8,5% marktaandeel binnen de zoekmachine-wereld. Ja, zeg het maar… waarom zoveel extra moeite doen om die 8,5% te bereiken? Nou… Bing biedt een groot voordeel. Binnen deze zoekmachine zijn er minder adverteerders actief, dus minder concurrentie en lagere kosten. Het is dus zeker interessant om Bing mee te nemen in je strategie. Wil je nou meer weten over het adverteren binnen Bing? Download dan even onze gratis whitepaper: HIER!

Vragen? Laat het ons weten!

Vr. 24 april

Blog #13 | 5 tips voor het (re)branden van jouw merk

blog13

We vallen in herhaling, maar mensen zitten vaker thuis dan ooit tevoren. Ook online zijn we steeds meer te vinden. Een deel van de ondernemers profiteert hiervan en verkoopt meer dan dat ze ooit hebben gedaan. Maar er is ook een groot deel wat nu met de handen in het al-tijden-niet-geknipte haar zit. Het is echter niet de tijd om bij de pakken neer te gaan zitten.

Speel in op kansen die ontstaan, want daar zijn ondernemers immers ondernemers voor. Denk er ook eens over na om jouw bedrijf een likje verf te geven, nee niet letterlijk, wij willen je graag meenemen in het (re)branden van jouw onderneming. Consumenten brengen meer tijd online door en hebben meer tijd om op onderzoek uit te gaan. Dé kans voor jou om de consument aan te spreken. Daarom geven we je vijf tips bij het (re)branden van jouw merk.

Tip 1: Kom meer te weten over jouw doelgroep. Probeer mee te gaan in hun online community. Waar zijn ze actief? Waar praten ze over en wat spreekt ze aan? Dit helpt je om jouw doelgroep en potentiële klanten beter te begrijpen.

Tip 2: Denk na over de tone of voice, ofwel de manier waarop berichten vanuit jouw merk worden gecommuniceerd. Wil je serieus overkomen of juist grappig? Voer dit niet alleen door in jouw online kanalen, maar laat dit ook terugkomen in productbeschrijvingen en mailings.

Tip 3: Logo en merknaam. Hetgeen wat men altijd moet blijven onthouden. Start je net een organisatie op dan is het belangrijk om hier goed over na te denken. Bestaat jouw organisatie al enige jaren? Dan is het vaak slimmer om niet teveel aan te passen aan het logo of de merknaam. Maar een kleine opfrisbeurt van het logo kan geen kwaad. Neem als voorbeeld het logo van Nike, dat door de jaren heen regelmatig is veranderd. And guess what? Het merk is nog steeds immens populair!

Tip 4: Webfonts, ook wel het lettertype, stijl en lettergrote samen. Past jouw font wel bij hetgeen je communiceert en aanbiedt? Kijk bijvoorbeeld naar concurrenten en test welk font het best bij jouw merk past. Let er wel op dat het ten alle tijden leesbaar blijft!

Tip 5: Kies kleuren die bij jouw merk passen. Iedere kleur heeft zijn eigen associaties. Kies daarom voor een kleur die matcht met jouw merkidentiteit en laat dit terugkomen in je logo, uitingen en website. Aan welke bedrijven denk jij bijvoorbeeld bij de kleur blauw, rood of groen? Kans is groot dat KLM, Coca Cola of Heineken bij jou naar boven komen.

Natuurlijk zul je op de korte termijn weinig nieuwe aankopen ervaren, maar branden vormt het fundament van een sterke organisatie. Al levert het op korte termijn alleen een like of een reactie op, de stap om over te gaan tot een aankoop wordt hiermee wel degelijk groter. Op de lange termijn zul je zien dat men zich gaat verbinden met jouw merk, wat uiteindelijk zorgt voor loyaliteit.

Wo. 22 april

Blog #12 | Kosteloos aanbieden in Google Shopping

blog12

Goed nieuws! Ook Google zit in deze pandemie niet stil en heeft een hele toffe verrassing voor retailers. Gisteren heeft het Tech-bedrijf aangegeven wederom een hulpende hand te bieden aan andere bedrijven. Vanaf volgende week is het voor Amerikaanse bedrijven mogelijk om producten kosteloos in Google Shopping te plaatsen.

Huh, kosteloos? Yep. Je kunt kosteloos zichtbaar worden tussen de shopping resultaten, voor de beste plekken moet je echter nog betalen. Google doet dit om retailers tegemoet te komen die het al enkele jaren, en vooral nu, erg moeilijk hebben. Consumenten kiezen er steeds vaker voor om online te shoppen. Voor kleine retailers is het vaak lastig om de concurrentie aan te gaan met grote webshops. Via deze weg moet het voor kleine retailers weer mogelijk worden om hun klanten te bereiken.

Wij in Nederland zullen nog even moeten wachten, waarschijnlijk tot het einde van dit jaar. Maar het komt er aan en wij houden je op de hoogte. Mocht je nog nooit gebruik hebben gemaakt van Google Shopping? Dan kun je het zelf instellen via DEZE LINK. Hulp nodig? Laat het weten!

Ma. 20 april

Blog #11 | Google Mijn Bedrijf

blog11

We benoemen het wederom: Zorg er voor dat jouw klanten weten hoe jouw organisatie omgaat met de coronacrisis! Een manier om duidelijkheid te scheppen is het aanpassen van Google Mijn Bedrijf (GMB) informatie. Niet bekend met GMB? Stel het hier HIER eenvoudig én gratis in. Want in onzekere tijden is het extra belangrijk om duidelijk te zijn.

Neem twijfels van mensen weg door op het volgende te letten binnen GMB:

Vergeet tot slot natuurlijk niet om je bedrijfsinformatie weer aan te passen als de situatie daar om vraagt. Heb je verder nog vragen of kom je er niet helemaal uit? Laat het ons weten.

Vr. 17 april

Blog #10 | Klaar voor de toekomst?

blog10

Het lijkt wat voorbarig, en we moeten er dan ook voorzichtig mee zijn, maar we gaan het toch proberen: kijken of we alvast over de crisis heen kunnen kijken. Natuurlijk, we hebben geen idee wat de overheid met de maatregelen gaat doen, maar we denken dat het voor het MKB enorm belangrijk is om een aantal scenario’s klaar te hebben.

Wij zijn bijvoorbeeld continu in contact met onze klanten over hoe we kunnen reageren op elk mogelijk scenario. Koffiedik kijken in optima forma, maar voor nu even het beste wat we kunnen doen. We pakken daarom de glazen bol erbij en gaan gewoon even naar wat scenario’s kijken.

Facebook heeft, zo is te lezen in dit artikel, inzichten gedeeld met partners hoe om te gaan met de corona crisis. Voordat we een gevoelige snaar raken, we proberen slechts wat ideeën te planten. Iedere branche is anders en daarom zal niet ieder idee zomaar voor jou werken.

1) Langzaamaan de deuren open? Kunnen jouw winkeldeuren langzaamaan weer open? Het klinkt misschien als een utopie, en dat is als je er over nadenkt al gek genoeg, maar veel winkels gaan alweer open. Natuurlijk houden ze zich nog strikt aan de opgelegde regels, dus wat ons betreft een mooie eerste stap. Vergeet in de euforie niet jouw publiek op de hoogte brengen. Niet alleen van het feit dat ze zich aan de regels moeten houden maar ook zeker dat je überhaupt open bent! We zien vaak dat ondernemers er vanuit gaan dat klanten zoiets zomaar weten. Nou, zolang jij het ze niet vertelt, blijft het vaak in het ongewis.

2) Je hebt een winkel en blijft nog even dicht? Ten eerste: sterkte. Natuurlijk merken wij het ook, maar ons werk is relatief goed uit te voeren vanuit huis, dus we mogen niet klagen. We willen graag met jou meedenken en ons advies is dan ook: neem even contact met onze marketeers op. We plannen graag een skypecall en hopelijk brengen we jou wat nieuwe inzichten. Gratis, natuurlijk.

Daarbij, misschien kun je eens kijken naar de mogelijkheden op Bol.com en Amazon. Twee extreem grote kanalen die jouw spullen bij een nieuw publiek kunnen brengen. Heb je hier nog vragen over? App, mail, bel of skype onze marketeers. We zitten voor je klaar.

3) Kun jij vooruit werken? Zijn er bijvoorbeeld SEO werkzaamheden die je naar voren kunt schuiven? Conversie optimalisatie is lastig in deze tijd; je analyseert data in een crisistijd en de kans dat die data je iets anders laat zien dan ‘normale’ data is groot. Maar wellicht kun je SEO werkzaamheden alvast plannen. Schrijf daarom content voor je SEO. Weet je niet waarover? Een oude SEO trick is het maken van een mindmap over je bedrijf of de branche waarin je actief bent. Schrijf in het midden de branche of je bedrijfsnaam en begin allemaal woorden op te schrijven waar je aan denkt. Je komt waarschijnlijk vanzelf op ideeën.

4) Wereld na corona? Nogmaals, dit wordt enorm koffiedik kijken. Dus, glazen bol erbij en typen maar: Probeer alvast een stapje vooruit te zetten. Kun jij voor je eigen bedrijf/winkel/webshop een planning maken wat er gebeurt als je in juni weer open mag. Of in augustus weer open mag!? Wat gaan je concurrenten doen, hoe zorg je ervoor dat je met een andere eigen boodschap de crisis uitkomt, welke producten ga je aanprijzen, hoe ga je om met een eventuele recessie. Allemaal vragen waar je rustig over na kunt denken. Je hoeft het antwoord niet te hebben, er over nadenken is vaak al nuttig!

Nou, een lange blog. De meest duidelijke conclusie wat ons betreft: Bel ons als je wilt, we helpen je graag.

Wo. 15 april

Blog #9 | Instagram Shopping

blog9

In het bezit van een toffe webshop, maar lopen de verkopen stroef omdat je simpelweg nog onbekend bent voor het grote publiek? Naast Amazon en Bol zijn er meer manieren om jouw producten onder de aandacht te brengen. Wat dacht je van Instagram Shopping! De kans is groot dat je er wel eens van hebt gehoord, maar geen zin of tijd hebt gehad om het in te stellen. NU is het moment om het op te pakken want online zichtbaar zijn is belangrijker dan ooit!

Waarom Instagram Shopping? Kleine rekensom: Gratis + 5.6 mln. gebruikers (NL) + branding en sales inéén + eenvoudige acquisitie naar je webshop = MEGA interessant.

Voordat je de vlag uithangt, er zijn een aantal vereisten aan het opzetten van een Instagram Shop. Je moet namelijk in het bezit zijn van:

Het lijkt heel veel maar haal even rustig adem... Instagram vertelt je veel meer over Instagram Business en Shopping op deze pagina. Kom je er niet uit? Laat het ons weten, dan kijken we met je mee.

Vr. 10 april

Blog #8 | Het maximale uit je websitebezoekers halen!

blog8

Is jouw website klaar om horden bezoekers te trekken? Nee, check blog #2. Ja, goed bezig! Lees vooral verder want de volgende stap is het maximale uit je websitebezoekers halen. We geven je graag wat tips!

1) De eerste en misschien wel belangrijkste tip: Zie je website of webshop als een fysieke winkel. Niemand koopt iets in een winkel waar hij/zij zich aan een scala van zaken irriteert.

2) Groepeer informatie. In de supermarkt vind je kratten bier ook niet tussen de bananen. Je kunt het groeperen versterken door kleurverschillen of verschillende vormen en indelingen. Het groeperen van informatie zorgt voor rust en duidelijkheid.

3) Zorg regelmatig voor nieuwe content. Zo blijft de website aantrekkelijk voor terugkerende bezoekers en verbeter je de zichtbaarheid binnen zoekmachines. Ka-ching!

4) Afbeeldingen! Uit onderzoek blijkt dat men afbeeldingen 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst (koekoek). Gebruik wel scherpe afbeeldingen die je merkwaarden versterken.

5) Laat klanten voor je spreken. Het toevoegen van reviews kan het vertrouwen van bezoekers flink versterken, maar daarnaast natuurlijk ook je eigen dienstverlening helpen verbeteren.

6) Gebruik duidelijke call to action-buttons, die niét wegvallen in de achtergrond. Een call to action is een afbeelding of tekst die de bezoeker vraagt een bepaalde handeling uit te voeren (bestel nu, lees meer, meer info)

7) Houd je website snel! Hoe vervelend is het om een half uur in een winkel door te brengen terwijl je alleen een paar sokken wil kopen? Vooral zware afbeeldingen zorgen voor een vertraging van de laadsnelheid. Op internet zijn gratis tools te vinden die je helpen de grootte van het bestand terug te schalen naar maximaal 300kb zonder dat de kwaliteit er heel veel op achteruit gaat.

8) Het klinkt vaak zo simpel, maar het is soms toch nog best lastig... het benoemen van problemen van klanten en duiden waarom zij dan precies jouw product of dienst moeten afnemen. En nee, niet in penibele bewoording maar simpel.

9) Maak gebruik van handige tools die je inzicht geven in het gedrag van je bezoekers. Een handige gratis tool die je meer inzicht geeft over hoe websitebezoekers actief zijn op jouw website is Hotjar. Deze tool laat zien waar bezoekers op klikken en wat hun aandacht trekt.

10) Tot slot; afkijken is niet verboden. Kijk wat jouw grotere concurrenten doen. Beter goed gestolen dan slecht bedacht. ;)

Nog meer tips nodig of heb je hulp nodig van een professioneel? Laat het ons weten, we helpen je graag verder!

Ma. 06 april

Blog #7 | 3 branches, 3 gouden tips

blog7

We mogen het best zeggen: Het is even naar en daarom moeten we er maar het beste van maken. Daarom - en omdat wij de verkeerdste niet zijn - gaan we gewoon even 3 random tips geven.
Komt 'ie:

1) Advocatuur
Stel. Je bent advocaat. Niet Dick, maar een echte. Begin als de wiedeweerga advertenties op alle social mediakanalen en Google te plaatsen. Zo zijn de kliks op veel rechtsgebieden, denk aan erfrecht, arbeidsrecht of faillissementsrecht relatief goedkoop. Voor relatief weinig geld kun je dus bovenaan staan binnen Google en dat betekent weer veel nieuwe leads.

2) Webshophouders (huishoudelijke) artikelen
De verkoop van heel veel huishoudelijke artikelen zijn gegroeid als kool. Van broodbakmachines tot aan thuiswerktools. Mocht jij hier nou nog geen groei in zien? Start gewoon met adverteren! Eng? Snappen we. Start met een soort basiscampagne, vertel wie je bent of wat je verkoopt. Geloof ons, de ideeën komen vanzelf.

3) Marktkoopman
Ben jij nou marktkoopman en heb je behoorlijke last van gesloten markten? Begin dan snel onze blog te lezen over bol.com en Amazon! Er zijn talloze manieren om jouw producten aan de man te brengen.

Wo. 01 april

Blog #6 | Cadeautje van Google aan MKB

blog6

Wij hebben goed nieuws en dat is ook wel eens fijn dezer dagen! Google heeft voor MKB-bedrijven een leuke verrassing. En NEE dit is géén 1 april grap. Voordat we je blij maken met een spreekwoordelijke dode mus; het gaat om MKB-bedrijven die sinds 1 januari 2019 actief zijn als adverteerder op Google Ads. Ben jij dat? Let dan even op!

Google wil namelijk het MKB tegemoet komen. Wij citeren: "COVID-19 is met name voor deze bedrijven een uitdaging, omdat ze mogelijk te maken krijgen met sluitingen en dalende inkomsten, zelfs als ze manieren vinden om hun werknemers te ondersteunen en te beschermen. Via advertentietegoed hopen we een deel van de kosten te verlagen zodat ze in contact kunnen blijven met hun klanten".

Voor jou als adverteerder betekent dit dat je advertentietegoed krijgt van Google. Google heeft namelijk wereldwijd $340 miljoen aan advertentiegoed beschikbaar gesteld, dat tot eind 2020 op alle Google Ads-platformen kan worden ingezet. Heb je dus een Google Ads-account wat sinds 1 januari 2019 actief is? Dan ontvang je binnenkort een melding met meer informatie. Meer weten? Kijk dan even op deze pagina.

Heb je hulp nodig bij het opzetten of optimaliseren van jouw Google campagnes? We helpen je graag!

Ma. 30 maart

Blog #5 | Stoppen met adverteren..? NEE!

blog5

Om de open deur der open deuren maar eens overtuigend in te trappen: het zijn gekke tijden. Zo is aan de ene kant de horeca volledig platgeslagen en hebben andere bedrijven het drukker dan ooit. Maar voor heel veel bedrijven is het niet zo zwart-wit... Het klinkt wat macaber, maar uiteindelijk moet jouw bedrijf toch gevonden worden en heb je simpelweg klanten nodig. We hebben gemerkt dat veel bedrijven een bepaalde koudwatervrees ontwikkelen. Waar ze normaliter adverteren en kansen durven op te zoeken, trappen ze nu op de rem.

Voor sommige bedrijven natuurlijk een logische keuze door dramatisch omzetverlies, maar voor veel bedrijven ook niet. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar marketing in recessie-tijden en daar baseren we ons dan ook op. Mocht je wat onderzoeken willen nalezen, be our guest: It pays to maintain marketing pressure & What happens if I Stop advertising?

"The sales of a brand are like the height at which an airplane flies. Advertising spend is like its engines: while the engines are running, everything is fine, but, when the engines stop, the descent eventually starts.

Het lastige met dit soort resultaten, zoals de bronnen hierboven, is dat er gekeken wordt naar de lange termijn. Stel jij stopt vandaag met adverteren. De volgende week, volgende maand en misschien zelfs de maand daarop zie je nog weinig verschillen. Veel ondernemers zullen dan de conclusie trekken dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Terwijl, en daar gaat het op de lange termijn om, er een daling in de merkbekendheid en de merkoverweging komt. En dat soort effecten zijn niet zomaar om te draaien.

Conclusie: Je kunt stoppen maar weet dat de kans dat je hier op de lange termijn last van gaat krijgen, vrij groot is. Twijfel je, heb je koudwatervrees of wil je gewoon even sparren met de knapste online marketing specialisten van de lage landen? Laat dan een berichtje achter in onze chat, bellen mag natuurlijk ook.

Quote: Simon Broadbent, "The advertising budget: the advertiser's guide to budget determination", NTC Publications for the IPA, 1989.

Vr. 27 maart

Blog #4 | Jouw producten op Amazon & Bol

blog4

Nu steeds meer fysieke winkels hun deuren (moeten) sluiten wordt het voor consumenten steeds aantrekkelijker om een bezoekje te brengen aan webshops. "Want ja, je moet jezelf toch ook maar een beetje verwennen nu je niet meer een dagje uit of op vakantie kunt". Dan maar even kijken of je iets leuks kunt vinden op Bol, Coolblue of misschien wel Amazon.

Wat kun jij hier mee als lokale ondernemer? Jij ziet de al stille winkelstraat nóg stiller worden en zult dus moeten overschakelen naar een plan-b. In één van onze vorige blogs vertelden we dat het zeer interessant kan zijn om een eigen webshop te beginnen, maar misschien zie je dat niet zo zitten of heb je al een shop en wil je nog meer afzetmogelijkheden! Nou.. lees dan even verder. Je kunt jouw producten namelijk eenvoudig aanbieden op Bol, Coolblue of Amazon. Op deze manier worden jouw producten zichtbaar voor mil-joe-nen consumenten.

Wil jij nu weten hoe je dit aan moet pakken? Laat ons dan helpen, wij geven je graag advies! Pak je het liever zelf op? Dan hebben wij een aantal whitepapers voor je, neem bijvoorbeeld de whitepaper van Bol. Gratis en voor niets HIER te downloaden op onze website.

Do. 26 maart

Blog #3 | Lage advertentiekosten?!

blog3

Het lijkt er op dat veel bedrijven hun marketingactiviteiten hebben stopgezet. Zo kwam de NOS maandag met het bericht dat de reclamemarkt aan het instorten is. Albert Heijn kiest er bijvoorbeeld voor om hun campagnes voor de aankomende "Hamsterweken" terug te trekken. Daarnaast zijn veel campagnes rondom grote evenementen (Songfestival, F1, EK voetbal en Olympische Spelen) voorlopig uitgesteld en adverteren reisorganisaties bijna helemaal niet meer.

Of dit langer aanhoudt, weten we natuurlijk niet. Het resultaat is wel dat je goedkoper zichtbaar bent dan voorheen. Bij één van onze gewaardeerde klanten zijn de kosten per 1000 weergaven (CPM voor de afkorting-fetisjisten) enorm gedaald. Soms zelfs tot 55%! Ook de kosten per klik (oké CPC) zien we dalen. Soms wel tot een schamele €0,03 per klik.

De lagere advertentiekosten kunnen ook door de saaiheidsbestrijding van mensen komen: consumenten zitten, zo hebben we in een eerder blogje verteld, extreem veel op social media dezer tijden. Omdat mensen meer op social media zitten, is er meer advertentieruimte en kun je door de grotere vraag het goedkoper inkopen.

Anyway, wat de oorzaak ook is, de uitkomst is duidelijk: meer advertentieruimte betekent lagere advertentiekosten, dus; adverteren! Hulp/tips/contact? Laat het ons weten.

Di. 24 maart

Blog #2 | Webshop advies

blog2

Gisteren kondigde het kabinet weer nieuwe maatregelen aan, met als gevolg een nog leger straatbeeld. Wat moet je, nu klanten wegblijven uit jouw winkel? Nou! Een webwinkel kan (tijdelijk) uitkomst bieden! Maar waar begin je?

Een webshop bouwen doen wij natuurlijk graag voor je, maar is wellicht eventjes niet realistisch. Gelukkig kun je een hoop zelf! Daarom kijken we naar mogelijkheden voor beginners. Populaire software die wij aanraden zijn Mijnwebwinkel, Lightspeed, Wix en Jimdo. Staar je bij de keuze niet blind op de prijs per maand, vaak uit de prijs zich in gebruiksvriendelijkheid en het aantal aan te bieden producten. Mijnwebwinkel bijvoorbeeld biedt voor €24 per maand al een super uitgebreide shop. Wil je eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken? Dan kun je via Mijnwebwinkel zelfs 10 producten he-le-maal gratis aanbieden.

Keuze gemaakt? Nice! Niet vergeten om tijdens het maken van jouw webshop in het hoofd van de klant te duiken. Zorg voor scherpe foto's, een duidelijke productomschrijving, online betalen met iDeal en wees duidelijk over levering en retourneren. Wie weet loopt jouw webshop zo goed, dat het een echte aanvulling op je fysieke winkel wordt. Tegen die tijd neem je gewoon contact met ons op voor een echt vette shop.

Kom je er niet helemaal uit? Mail, bel of laat het weten in de reacties hieronder. We helpen graag!

Vr. 20 maart

Blog #1 | 3 quick tips

blog1

Andere tijden vragen om een andere aanpak. We gaan de komende tijd blogs plaatsen over kansen, over nieuwe mogelijkheden en over gekke openingen die ontstaan "dankzij" het coronavirus. Vandaag beginnen we met 3 quick tips.

1) Social Media.
Oké, voor je kritisch wordt, we weten dat Social Media geen nieuw idee is. Wel is het belangrijk te realiseren dat het enorm veel gebruikt gaat worden. Kleine schot voor de boeg: Chinezen hebben in februari meer dan 7 uur per dag op social media gezeten. Je leest het goed, 7 uur!!

2) Zekerheid.
Geef je klanten zekerheid. Ga na bij jezelf 'Wat zou ik zelf willen weten voordat ik een bestelling plaats'. Bezorg je nog, ben je nog open, hoe krijg je je pakket binnen, wanneer krijg je je pakket? Allemaal belangrijke vragen die, wanneer ze onbeantwoord blijven, een conversie in de weg kunnen staan.

3) Productaanbod.
Oké, als je vakanties verkoopt is het gewoon even naar. Maar voor veel bedrijven zijn echt veel toffe dingen te bedenken. Kun jij je productaanbod zo aanpassen dat je toch relevant bent? Je levert sportvoeding? Misschien verkoopt jouw leverancier ook wel thuis-sportattributen? Het ligt niet altijd voor de hand, maar we denken graag (gratis; voordat je schrikt) met je mee.

Komende dagen zullen we meer blogs de wereld inzenden. Heb jij nou zaken die je behandeld wilt hebben, laat het vooral even weten. We zijn bereikbaar via Facebook messenger, de telefoon, whatsapp (dat is ook telefoon lol), mail, noem maar op. Je kunt natuurlijk ook eenvoudig je vraag achterlaten in de reacties.

Design, development & online marketing

Hi, wij zijn 2nd Chapter! Webbureau voor design, development & online marketing met een passie voor online maatwerk. Wij ontwikkelen complexe websites & webshops en bieden beheergemak via een uniek cms-systeem. Last but not least creëren én onderhouden wij online marketingcampagnes met maar één doel; conversie!

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Bel 071-4072027, laat je gegevens hieronder achter of start direct het gesprek via de chat.

Over ons

Online Marketing

 

Actueel

SBB Erkend Leerbedrijf
9,2

klanten vertellen
37 reviews