9,2
klanten
vertellen
28 reviews
tel. 071-4072027|
Bezoek ons
Verdubbel je webshop omzet! Klik hier.

Ondernemer Thom Prins heeft met Licht & Accessoires een prachtige lampen- en accessoireswinkel. Hij liet een webshop maken bij een derde, niet nader te noemen, partij en alles leek goed te gaan. Totdat het minder goed ging: Thom kon niets meer aanpassen op de webshop en de maker bleek spoorloos. Dit was het moment om 2nd Chapter in te schakelen!

Een nieuwe webshop voor Licht & Accessoires

De opdracht van Thom was helder: een nieuwe webshop, makkelijk in beheer, mobielvriendelijk en een design helemaal van deze tijd. En zo geschiedde. Thom vertelde, onder het genot van een heerlijk bakje koffie, zijn wensen. Terwijl hij druk was met het verkopen van de lampen, begonnen wij met de schetsen. De schetsen werden goedgekeurd en de bouw kon beginnen.

Online succes voor Licht & Accessoires

De kleine afstand was voor Thom een goede reden om voor 2nd Chapter te kiezen. Dat bleek later zeker toen hij meer aandacht wilde besteden aan zijn webshop, maar daar zelf de tijd en (eerlijk gezegd) kennis niet voor heeft. Zo liep Thom op een doordeweekse maandag de sfeervolle thuishaven van 2nd Chapter binnen en riep: "Ik wil beter gevonden worden via Google, een hoger conversiepercentage en meer up-sales!". Oké, zo ging het niet helemaal...

SEO & Conversie

Terwijl Thom zijn wensen duidelijk probeerde te maken begonnen de SEO-specialisten direct met het onderzoek. Er werd gezocht naar kansen en mogelijkheden wat resulteerde in een op maat plan. Ons plan bestond uit vier fases:

1 - Ontwikkelfase

Hierin werden de eerste aannames beschreven, begonnen we met het uitzetten van de SEO-campagne en deden we de eerste conversieaanpassingen.

2 - Analyse & doorontwikkelfase

Wij meten alles! En al deze metingen zijn dan ook de basis voor onze conclusies en aanbevelingen. De SEO-campagne liep al erg goed. Zo scoorden we op 75% van de productnamen en hebben we zelfs het eerste omzetdoel al behaald. We gaan lekker!

3 - Uitrolfase

Deze fase zijn we gestart met SEA. Door de statistieken die we verzameld hebben via de goedlopende SEO-campagne weten we precies waar we op gaan mikken met de SEA-campagne.

4 - Lichtseizoen

Het Lichtseizoen, dat is van oktober tot maart, is voor Licht & Accessoires de belangrijkste periode in het jaar, in deze periode worden bijna alle aankopen gedaan. In deze fase ontwikkelen wij door, optimaliseerden we de campagnes en hebben we alle doelen dubbel en dwars behaald!

Webdesign & Online Marketing

Wij zijn een full service webdesign & online marketing bureau uit Katwijk. Wij ontwikkelen maatwerk websites, webshops en beheersystemen en wij creëren marketingcampagnes, grafische uitingen, webteksten en -video's. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat je gegevens achter of start direct het gesprek via de chat.

Over ons

Online Marketing

 

Actueel

SBB Erkend Leerbedrijf
9,2

klanten vertellen
28 reviews