9,1
klanten
vertellen
30 reviews
tel. 071-4072027|
Bezoek ons

Het is inmiddels medio december en dat betekent dat je op social media wordt overspoeld met eindejaarslijstjes. Wanhopig proberen bedrijven leuk te doen met vergezochte lijstjes, zoals 'De leukste vierpotige huisdieren van 2018’ en ‘De tweeënveertig meest smaakvolle leverworsten van het afgelopen half jaar'. Nu zult u denken: De jongens van 2nd doen daar niet aan mee. Nou, niets is minder waar. 💪Op 14 december beginnen we met onze #18 hoogtepunten uit 2018 en sluiten de 31st af met de onbetwiste #1.

Vr. 14 december

#18 WE HEBBEN EEN AFWASROOSTER

We kregen de tip om ons lijstje niet met het grootste hoogtepunt te beginnen, dat advies volgen we vastberaden niet op. In 2018 hebben we een waar afwasrooster ontwikkeld. Waar we onze bammetjes al jaren smeerden met messen vol pindakaas resten, was het tijd voor verandering. Zoals een groot man ooit zei: "De perfecte website begint altijd bij een hygiënische besteklade". Extra verantwoordelijkheid voor de 'afwasser van de dag' is het uitkiezen van de 'muziek van de dag'. Hij mag de rest van het kantoor opschrikken met zijn absolute wansmaak. *Een niet onaardig feit: op de AVG-oké foto treft u het brein achter het afwasrooster.

Za. 15 december

#17 NIEUWE COLLEGA'S

Sinds 2018 hebben we een Ton én een Bryan. Althans, een Bryan hadden we eigenlijk al. Sterker nog, Bryan werkte als parttimer maar is zonder enige vorm van schaamte gedegradeerd tot stagiair. Hij is druk afstuderende maar kan in principe alles al. Na zijn studie wil Bryan dolgraag bij ons blijven. Vinden wij. Bryan moet gewoon bij ons blijven. Bryan blijf nou :(. Bryan is naast webdesigner ook begenadigd voetballer en laat wekelijks, in het geel-zwart van de Rijnsburgse Boys, menig tegenstander door zijn lichtvoetigheid in de ijzige kou staan.

Wel nieuw sinds 2018 is Ton. Ton -niet vernoemd naar 100.000 euro- is een online marketing magiër zoals er maar weinigen zijn. Geef Ton een webshop in handen en hij maakt er binnen één week een multinational van. Zo is Ton. Ton heeft, naar eigen zeggen, een radiohoofd maar laat menig vrouw verbluft achter wanneer hij zijn dagelijkse loopje naar de Hoogvliet maakt. Ton heeft weinig hobby’s maar is groot ambassadeur van Heineken.

Zo. 16 december

#16 KATWIJK OP DE KAART MET KATWIJK VAN ORANJE

U vraagt zich waarschijnlijk al een aantal jaar af waar #Katwijk ligt. Deze gedachte moet ook bij de marketingafdeling van ons aller Katwijk aanwezig zijn geweest. Voor het project 'Katwijk van Oranje' werden wij daarom ingeschakeld, en wel met de opdracht om er een ‘belachelijk, unaniem, extreem succes' van te maken. Zoals klanten van ons gewend zijn, doen wij dat gewoon en zo geschiedde. Mocht u er nou enige vorm van twijfel op nahouden, lees het dan hier. Fanmail mag vervolgens naar fanmail@2ndchapter.nl.

Ma. 17 december

#15 BLACK FRIDAY MADNESS

We mochten dit jaar voor het eerst diverse Black Friday campagnes uitvoeren. Tja! Dat is voor zowel ons, áls de klant áls PostNL een hoogtepunt. Dat PostNL haar slogan tijdelijk wijzigde naar 'Wij zijn PostNL en we hebben even alleen sokken voor je' kwam natuurlijk door het Alfredo Gonzales succes. Nu zijn we sowieso onfatsoenlijk trots op de samenwerking met Alfred (vrienden mogen Alfred zeggen), maar sinds Black Friday kent onze trots nog minder grenzen. De campagne duurde anderhalve week. In die anderhalve week zijn er meer records verbroken dan tijdens de gemiddelde Olympische spelen. Enkele boeiende feiten:

Di. 18 december

#14 MUZIKAAL SUCCES

2018 stond niet alleen in het teken van nieuwe websites en online marketing. In 2018 maakten wij kennis met de muzikale talenten van onze Cornelis. Dat hij een geoefend oor heeft voor muziek, wisten we eigenlijk al. Onze vaste gasten zullen beamen: Wanneer Cornelis de muziek bepaalt, is het op zijn zachtst gezegd exotisch. Van Noorse wanklanken tot Mongoolse liederen en van schreeuwende meeuwen tot schreeuwende cowboys. Kom vooral eens langs om uw eigen muzieksmaak te verruimen.

Sinds 2018 etaleert Cornelis, chef back-end voor intimi, zijn muzikale talenten in het bandje The Civs en op 19 november waren wij getuige van het allereerste optreden. Dit alles gebeurde in de Schuit; the place to be wanneer je opzoek bent naar alternatieve muziek en ongewassen lijven. Eerlijkheid gebied te zeggen, we zijn nog steeds een beetje van dit hoogtepunt aan het bijkomen. In het half uur durende optreden hebben we ongeveer 16 nieuwe genres leren kennen. Wij hebben in ieder geval genoten en hopen op meer van dit soort hoogtepunten in 2019!

Wo. 19 december

#13 ZWOELE ZOMERMIDDAG

Het is medio december en dat betekent dat de kou zijn tol eist. Ons prachtige kantoor wordt slechts bewoond door dik ingepakte werknemers, met kippenvel op de armen ruwer dan de A4 en tepels met het postuur van een lantaarnpaal. U zult u niet meer kunnen indenken dat het ooit écht anders is geweest… Met ooit bedoelen we afgelopen zomer en met anders bedoelen we een persoonlijk recordje van 38°. Ons nieuwe kantoor heeft dusdanig veel ramen dat het de feitelijke werking heeft van een vergrootglas. In de zomer van 2018 rook het dus voortdurend naar gebraden kip, smeerden werknemers zich zelfs achter hun computer in met factor 50 en is de WC niet eens gebruikt omdat elke vorm van vocht toch direct verdampte.

Ter omarming van het broeikaseffect, en wellicht uit medelijden voor onszelf, overwegen we een ventilatorveld in ons kantoor te plaatsen vergezeld met een knus opblaaszwembad. Dit zou zomaar eens het hoogtepunt van 2019 kunnen worden.

Do. 20 december

#12 SALT FARM TEXEL

Hoogtepunt numero 12 delen we op in twee delen. Deel 1 was op de verjaardag van Marianne Thieme, ofwel 6 maart. Op deze doordeweekse dinsdag kregen we officieel het ja-woord ter ontwikkeling van het online 'kenniscentrum' (zie video) voor Salt Farm Texel. Dit schitterende project moet Nederland op de kaart zetten op het gebied van telen op zilte grond.

Deel 2 is te visualiseren met bakken vol confetti, plafonds vol slingers en magen vol champagne. Op het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit in den Haag lanceerde Drs. A.H. (Aldrik) Gierveld het online Kenniscentrum Zilte Teelten. De website heeft als nobel doel om de kennis en het bewustzijn te vergroten over de mogelijkheden van zilte teelt bij arme boeren in de wereld. U begrijpt, een bijzonder doel. We zijn dan ook zo trots als een volwassen mannetjespauw dat we de komende jaren aan dit schitterende project mogen werken.

Om dit hoogtepunt passend af te sluiten, een citaat van de filosoof Paskal Jakobsen: 'De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht'.

Lees hier meer: goo.gl/351BAz

Vr. 21 december

#11 GEZELLIGHEID IN OLIVIER!

De ochtend die je wist dat zou komen. The day after. Eén voor één druppelen de, tot gisterenavond in bier geïnteresseerde, jongens het kantoor binnen. Vrijdag 21 december is met afstand onze minst productieve dag ooit geworden. Schoorvoetend moeten we toegeven dat het volledig onze eigen schuld is.

Donderdag 20 december was het volwaardige team van 2nd Chapter namelijk te vinden in Belgisch Biercafé Olivier te Leiden. De traditie om elk jaar rondom kerst met z’n alle te gaan eten bracht ook dit jaar bakken vol plezier. Het Belgische biercafé bleek een perfecte stek om het jaar af te sluiten, vreemdsoortige biertjes naar binnen te klokken en heerlijk te eten. Het ligt ons wel. Olivier heeft een kaart van 500 biertjes, en nu willen we niet beweren dat we ze alle 500 op hebben, maar zo voelt het wel.

Tot slot hebben we gedineerd in onze kersttruien. De kersttruien waren echter slechts aanwezig in maatje S en omdat iedereen bij 2nd Chapter maatje Arnold Schwarzenegger heeft, werkten de truien vooral als kachel. Sterker nog, na een uurtje in de trui te baden kwam er iemand met de vraag of hij ook in de sauna mocht. Nu begrijpt u, het zag er goed uit. Nou, dat moet u dan maar van ons geloven want de foto is er helaas bij ingeschoten. Ter compensatie hebben we, speciaal voor u, de vrijdagmiddag opgeofferd om een kerstfoto te maken. En niet zomaar één zoals u ziet.

Za. 22 december

#10 AVG OLÉ

AVG. Deze drie letters zorgen bij ons voor acute acne. In de eerste maanden van 2018 stond de volledige online marketing wereld en ons halve klantenbestand op z’n kop omdat de AVG -geïntroduceerd in 2016 maar tot januari j.l. grootschalig genegeerd- toch écht ingevoerd zou gaan worden. Omdat wij vonden dat het onze verantwoordelijkheid was om onze klanten te ontzien van enige AVG-stress, besloten we ons dan ook in de materie te verdiepen. Omdat we de beroerdste niet zijn, hier nogmaals onze omstreden checklist.

Op 25 mei was het dan zover! De AVG zou gaan zorgen voor privacyrechten, meer verantwoordelijkheden voor organisaties en toezichthouding op deze organisaties. Na alle tumult voelde het als D-Day, Dierendag en 香港特別行政區成立紀念日 in één. Dus: Iedereen massaal de straten op. Maar het bleef stil...

Zo. 23 december

#9 WE LOVE KATWIJK

2018 is het jaar waar we zo’n beetje het hele land zijn doorgereden voor schitterende projecten, met als eerder genoemd hoogtepunt de wereldreis (aldus Dennis) naar het mooie doch winderige Texel. Maar zoals iemand ooit eens zei:”Verloochend uwer afkomst niet!”, zijn we terdege blij dat we ons eigen Katwijk dit jaar, meer dan ooit, weer een stukje mooier mochten maken. Online welteverstaan. Denkt u eens aan Kunstvereeniging Katwijk, K&O Katwijk, Katwijk van Oranje, Katwijks Museum, Katwijkse Branding Surfclub en Hervormde Gemeente Katwijk aan Zee. Ja, daer benne we geweun trots op! #WeLoveKatwijk

Ma. 24 december

#8 FITBOYS 2.0

Sinds dit jaar is 2nd Chapter misschien wel het grootste webdesignbureau van de regio. Niet qua aantal personeelsleden maar qua lichaamsbouw. 2018 is het jaar dat 2nd Chapter collectief is gaan sporten en gezond is gaan eten.

Dennis, die tot voor kort Fruitella als dagelijkse portie fruit zag, is sinds dit jaar erelid van het voedingscentrum. In 2019 gaan we er vanuit dat ook 'Vrijdag Kibbelingdag' er toch echt aan moet geloven. Cornelis, chef back-end voor intimi, heeft inmiddels het postuur van een doorgewinterde beveiliger. Onze bebaarde bonk heeft in december al een beachbody waar zelfs David Hasselhoff jaloers op is. Bryan hebben we eerder al voorgesteld als de vliegensvlugge vedette van het niet onverdienstelijke Rijnsburgse Boys 10, maar Bryan doet meer. Bryan is de enige werknemer die dagelijks met de fiets komt, en daarvoor niets dan lof. De atleet van ons cluppie is Bart. Wekelijks rent hij zichzelf een spierruptuur in het blauw-wit van Quick Boys 9. Wanneer hij even géén blessure heeft, kun je hem op goed geluk ook in de sportschool vinden. En Ton. Ton komt dagelijks met de auto, eet als ontbijt een Kanjers stroopwafel en vindt sporten nog steeds het minst energie-efficiënte wat hij kan doen.

Voor 2019 hebben we trouwens wat fitte voornemens! 💪Zo gaat de website van Vitaal trainer de lucht in en gaan we meedoen aan Mudmasters!

Di. 25 december

#7 KAMERAADSCHAP EN STARTKABELS

Op 1e Kerstdag willen we graag een inspirerend verhaal met u delen. Een verhaal over kameraadschap. Een verhaal over verbroedering. Een verhaal over een grijze Renault.

Jaarlijks voegen nieuwe toptalenten zich bij 2nd Chapter. Zo ook Ton. Ton komt uit Lisse. Nu is dit natuurlijk volledig zijn eigen keuze en kunnen wij hem van harte aanraden om in ons mooie Katwijk te gaan wonen, maar blijkbaar houdt hij er andere standaarden op na.
Dagelijks maakt Ton de oversteek van Lisse naar Katwijk en komt stipt om 09:00 uur aan op Zuidstraat 56, te herkennen aan de grijze Renault. De grijze Renault is dan weer te herkennen aan de overmatig aangebrachte tape en tiewraps. Tot zover weinig spannends, horen we u denken...
29 juni sloeg echter het noodlot toe. De betrouwbare bolide ontwikkelde kuren en bleek lastiger te starten dan ooit tevoren. Na een hoop kabaal lukte het dan toch maar al snel bleek dat er getankt moest worden. Lisse is immers niet naast de deur. Zodoende maakte onze coureur een pitstop bij het tankstation nabij de N206. Al tankende realiseerde hij zich dat hij de auto natuurlijk geen tweede keer aan de praat zou krijgen. Daar stond ’ie dan. De ANWB zou pas na twee uur komen en ondanks het prettige zomerweertje wilde Ton toch wel naar huis.

Ton stond even met zijn handen in het haar, maar wist zijn kalmte te bewaren. Hij deed wat hij altijd in noodsituaties zou doen: Dennis bellen! Dennis nam z’n telefoon op maar had duidelijk geen zin om te handelen en hing vrijwel direct op. Het onbaatzuchtige geweten begon toch te knagen en hij vertrok richting N206. Dankzij een dosis doorzettingsvermogen en een vers setje startkabels kregen beide heren de auto toch weer aan de praat. Ton kon zijn reis naar het pittoreske Lisse voortzetten.

Eind goed, al goed. Dat Ton een kleine 5 minuten later weer vaststond bij een afrit naar Rijnsburg en vervolgens alsnog 2 uur, in de berm, moest wachten op de ANWB… vertellen we er maar niet bij.

Wo. 26 december

#6 VERTIER HIER

2e Kerstdag. Waar de Germanen zich massaal tegoed deden aan het Joelfeest, moet de gemiddelde Nederlander het tegenwoordig doen met woonboulevards en schoonouders. Een typische net-niet-dag waarop je net niets doet omdat alles en iedereen net niet meewerkt, je nergens naartoe kunt omdat iedereen ook net datzelfde bedacht en er net niet genoeg ramen openstonden waardoor alles stinkt naar gourmet. We kunnen ons bijna niet meer voorstellen dat er ooit zelfs een 3e én 4e Kerstdag was.

Om u op deze dag te voorzien van enig vertier… Ziehier! Ons best bekeken Facebook-filmpje van 2018. Beslist het hoogtepunt van uw dag.

Do. 27 december

#5 HIGH-5

We zijn natuurlijk apetrots op al onze klanten 👊🏻, maar sommige samenwerkingen zijn dusdanig geslaagd dat we ze als één groot hoogtepunt zien. In dit specifieke geval doordat online marketing inspanningen vrijwel direct blije klanten opleverden. Dat klinkt hartstikke logisch maar de start van een online marketing samenwerking is vaak spannend voor beide partijen. Voor de klant een hele nieuwe wereld vol cijfers, hypotheses en experimenten. Voor ons een uitdaging om onze ideeën om te toveren tot een winstgevende werkelijkheid.

Eerder noemden we Alfredo Gonzales (#15), maar wat dacht u van Bloei Bloemen. Ons eerste doel was een gedurfde orderstijging van 600% (!) na 3 maanden. Het bleek meer dan een stoute droom toen we de orderstijging van 600%, een conversiepercentage van 3,21%, een bezoekersstijging van 250% en een gemiddelde orderwaarde stijging van 150% al na 2 maanden wisten te behalen.

Speciaal voor ál onze toffe online marketing klanten; een net iets te harde high five ✋🏻 waarbij je vingerkootjes nog even natintelen, en tot 2019!

Vr. 28 december

#4 SEO ALARM®

Wij zijn begaan met het lot van onze klanten. Wanneer zij huilen, is het bij ons droefenis wat de klok slaat. Wanneer zij lachen, staan onze mondhoeken strak tegen de oren. Om onze absolute toewijding meer glans te geven hebben wij onszelf begin 2018, in navolging op het welbekende luchtalarm, een SEO-Alarm® cadeau gedaan.

Een wat?! Een bak herrie in de tent wanneer er bij één van onze fijne klanten online wordt georderd. Hoe dan?! De details van de door chef back-end ontwikkelde wondermachine kunnen we u helaas niet geven, maar stelt u zichzelf de volgende situatie voor: U bent rustig aan het werk, plots wordt de ruimte gevuld met het licht van diverse lasers en het geluid van een cowboy die een noodkreet uitslaat. Op dat moment weet u 'er is een nieuwe order'. Luttele seconden later kunt u met een hartslag van 180+ weer relatief rustig aan het werk. #loveourjob

Za. 29 december

#3 AFSCHEID NEMEN BESTAAT NIET

Een aantal momenten in het leven zullen altijd in je geheugen gegrift staan. Je eerste biertje bijvoorbeeld of de eerste ontmoeting met Ton Den Haan. Voor ons is er zo'n moment bij gekomen.

Op een mooie zomerdag in juni gebeurde het onvermijdelijke: We moesten afscheid nemen van ons schitterende kantoor op de Voorstraat. Ons oude vertrouwde stekkie was jarenlang de wieg voor pure magie, een bakermat van genialiteit, de geestelijk vader van briljante ideeën. En nu. Nu was het toch echt voorbij, we gingen verhuizen. We overwegen sindsdien een verhuisbedrijf te starten, want het was met gemak de snelste maar ook meest onveilige verhuizing in de geschiedenis van verhuizingen. Gewapend met een te kleine aanhangwagen en goede moed, waren we binnen twee uur weer volledig operationeel.

"Kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan
Zoek me in alles dan kom je me tegen
Fluister mijn naam
en ik kom eraan"

Marco Borsato - Afscheid Nemen Bestaat Niet

Het ga je goed, kantoor. Het ga je goed.

Zo. 30 december

#2 HAPPY END

Het vorige hoogtepunt liet u wellicht wat bedroefd achter, maar er zit een ongekend happy end aan te komen. Met stipt op #2 in ons bescheiden lijstje hoogtepunten: Ons nieuwe kantoor aan de Zuidstraat in Katwijk! Het nieuwe onderkomen is sinds juni 2018 de broedplaats voor de mooiste websites en de sterkste online campagnes, en biedt onderdak aan het knapste webbureau van Nederland en omstreken. 🤓

In tegenstelling tot de ietwat chaotische verhuizing, nemen we rustig de tijd ons paleisje op te pimpen. Zo is EVERTSE. exclusieve interieurbouw, onze favoriete ik-kan-zo'n-beetje-alles-met-hout klusjesman, druk bezig geweest om van onbewerkt, licht geschuurd steigerhout schitterende bureau's te maken. Even later deed hij wederom waar hij goed in is en toverde ditzelfde hout om in een bar. Een bar! In het kantoor? Bi-zar.
Nu horen we u, met enige angst, denken: "Is de bank wel meegegaan?". We kunnen u verzekeren, de bank der banken is gewoon meegegaan. Deze bank maakt 2nd Chapter tot 2nd Chapter. Je bent immers pas een geslaagd ondernemer wanneer je je billetjes beloond hebt met een bezoekje aan de bank van 2nd Chapter.

Ma. 31 december

#1 BEDANKT 2018

Lang gewacht, stil gezwegen, niet verwacht, toch gekregen: Hoogtepunt numero 1.
Dat 2018 één groot hoogtepunt is, hebben we natuurlijk niet aan onszelf te danken. Daarom wijden we de laatste uurtjes van dit jaar aan woorden van dank. Want wat waren we zonder onze trouwe Facebook volgers, Ton z'n auto, de tri- en biceps van Dennis, The Civs, Thom Prins en team Licht & Accessoires, Fred, Wouter en Corstiaan, onze oude klanten, onze nieuwe klanten, onze bestaande klanten, fam. Elsgeest, de fiscus, Katwijks Museum, de welriekende sokken van Alfredo Gonzales, het machtige Mystic, Linedance Vereniging Op 'n Lijntje, Korfbalvereniging De Gevallen Korf, Rijnsburgse Boys 10, Bryan Van Delft (bekend voetballer), Bryan Van Delft (stagiair), Bryan Van Delft (werknemer), Chef back-end, de Corsellen, onze Instagram volgers, onze oude volgers op Twitter, onze jonge volgers op Twitter, onze oude Hyves vrienden, onze ontrouwe ontvolgers, de voorbijgangers van het oude pand, de voorbijgangers van het nieuwe pand, klanten van klanten, DHL, PostNL, DPD, Blokker, Boris, Jos, de Beuker, onze vrienden van De Hosting Firma, Jeroen van Katwijk, Dirks, de vis van Dirks, PodKat, Vitaal trainer, Hans, Frits, Blub, Blub 2, Blub 3, Mariah Carey, Peter Jan Rens, Marijke Helwegen, Jan & Jans, de kinderen, Gerrit Hiemstra, J&L Hekwerk, de hekken van J&L Hekwerk, Haringrock, Lowlands, Mysteryland, Marco Minnes, Hennie van Eigen Huis en Tuin. Maar bovenal U.

BEDANKT!

Design, development & online marketing

Hi, wij zijn 2nd Chapter! Webbureau voor design, development & online marketing met een passie voor online maatwerk. Wij ontwikkelen complexe websites & webshops en bieden beheergemak via een uniek cms-systeem. Last but not least creëren én onderhouden wij online marketingcampagnes met maar één doel; conversie!

Over ons

Online Marketing

 

Actueel

SBB Erkend Leerbedrijf
9,1

klanten vertellen
30 reviews